Neuhaus is een Belgisch producent van premium bonbons en chocolade. De organisatie is met 1500 verkooppunten actief in een vijftigtal landen. Neuhaus zocht naar Episerver-versterking om door te kunnen groeien.

Kelly Notterdam en Peter Coppens zijn e-commerce- en ICT-manager bij Neuhaus.

Kelly vertelt: “Een CMS is niet iets statisch, maar work in progress. Je zoekt naar de voordelen op lange termijn, maar ondertussen veranderen ook consumenten en technieken. Je krijgt te maken met onverwachte bugs. Wij willen ons toeleggen op zaken die meerwaarde hebben om te groeien en dan is het fijn als de techniek rondom een CMS optimaal benut wordt.”

Een dynamisch team met de professionaliteit van een agency

Peter vervolgt: “Een Episerver-specialist was in ons geval dus zeer welkom, omdat we die expertise in-house niet hebben. Bart, van Delaware, onze IT-partner, heeft Marvelous aangeraden. De organisatie past bij ons qua omvang: een klein dynamisch team met korte lijntjes. We waren op dat moment zelf ook nog een kleinere webshop en een kleinere speler en we wilden de juiste aandacht krijgen op het moment dat het nodig was.”

Naast de flexibele voordelen hebben we bij Marvelous ten opzichte van grote digital agencies veel minder kosten gemaakt, maar wel de professionaliteit ervaren.

Peter Coppens, ICT-manager bij Neuhaus

Stresstest doorstaan

Peter: “Al snel bleek dat Marvelous inderdaad vrij autonoom te werk ging en een zeer goede technische kennis van Episerver had. Door de nulmeting die ze gedaan hebben, werd vrij snel duidelijk hoe alles in elkaar zat. Er zijn direct een aantal veranderingen gedaan/issues opgelost.”

Kelly licht toe: “Onverwachts hebben we daarna met z’n allen een grote stresstest doorstaan ten tijde van Pasen (red: deze case is geschreven ten tijde van de Corona-crisis). De bestellingen gingen flink over de kop en daar waren onze systemen niet op voorbereid. Het legde wat zaken bloot, waarvoor we nauw moesten samenwerken om deze te fixen. In Q4, met kerst, kwam voor ons de tweede grote piek, maar we voelden ons toen veel comfortabeler rondom de livegang.”

Pragmatisch en responsief

Peter: “Naast de flexibele voordelen hebben we bij Marvelous ten opzichte van grote digital agencies veel minder kosten gemaakt, maar wel de professionaliteit ervaren. De verwachtingen vooraf zijn zeker waargemaakt. Ze zijn goed bereikbaar en snel aan de support-kant. Kelly: “Aardige mannen, maar ze zeggen wel waar het op staat. Responsief dus, maar ook pragmatisch. Niet te vergeten: we hebben ons ook nog goed kunnen amuseren met ze”, sluiten ze lachend af.

Next steps

Vanwege strategische internationale beslissingen stapt Neuhaus over op Salesforce CRM. Marvelous is helaas geen Salesforce-partner. Toch staat de afspraak chocola en het zelf gebrouwen bier van Marvelous uit te wisselen nog steeds ;) Proost op een mooi afgesloten samenwerking!

Wil jij ook blind kunnen vertrouwen op je CMS?

Neem contact op met de specialisten van Marvelous.

Contact

Bezoek

Parallelweg 30
5223 AL, Den Bosch

Route

Bel

Een beller is sneller.

+31 85 130 1589

Vraag?

Een mailtje is snel verstuurd.

mail@marvelous.nl