Kiwa behoort tot de wereldwijde top-20 van bedrijven op het gebied van testen, inspectie en certificering (TIC). Met hun services zorgen ze voor inzicht in kwaliteit, veiligheid, gezondheid, duurzaamheid, efficiëntie en controle.

De afdeling Corporate Communication, gevestigd in Nederland, faciliteert de organisatie intern en extern op het gebied van communicatie en digital. George Mentjox (Directeur Corporate Communication) en met name Lars-Erik van Loon (CMS-specialist), werken vanuit Kiwa nauw samen met Marvelous.

Re-branding vanuit een centraal systeem

George vertelt: “We zijn een aantal jaar geleden naar Episerver overgegaan om alle landen, zo’n 35, dezelfde Kiwa look & feel te geven vanuit een centraal systeem." We bleken met Episerver echter een Porsche gekocht te hebben, die zonder de juiste banden de weg nog niet op kon. Via Episerver zijn we daarom op zoek gegaan naar een specialist. Met Marvelous klikte het meteen. Brabanders, Bossche bollen, eigen bier. En zonder gekheid: gewoon mensen met het hart op de juiste plek.”

Marvelous heeft de custom-oplossingen waar we voorheen mee werkten, omgebouwd naar generieke oplossingen

Lars-Erik van Loon, CMS-specialist Kiwa

Generieke oplossingen waar iedereen mee kan werken

Lars-Erik: “Marvelous heeft de custom-oplossingen waar we voorheen mee werkten, omgebouwd naar generieke oplossingen. Denk bijvoorbeeld aan de inzet van Epi-forms, maar ook is de productdatabase in Episerver gezet. Voorheen werkten we namelijk met 2 CMS’en. Zo zitten er nog meer standaard oplossingen in het systeem, waar je vaak niet alles uithaalt zonder specialist. Nu kunnen wij en content-editors in onze andere landen snel schakelen en aanpassingen doen. De website is veel meer flexibel en toekomstbestendig.”

Communiceren in gewone mensentaal

George: “Ook als team werkt Marvelous fijn. Ze communiceren in “gewone mensentaal” als je niet technisch onderlegd bent, maar kunnen ook op gelijk level communiceren met mensen die hun vak wel verstaan. Dat vind ik echt een pré in dat vakgebied. Ze doen wat ze zeggen, zijn eerlijk en verkopen niets waar we niks aan hebben. Het voelt als een waardige externe collega, want ook op voor ons belangrijke keuzemomenten zijn ze onderdeel van ons team.” “Ik zit zelfs vrijwillig bij hen op kantoor op woensdag”, vult Lars-Erik glimlachend aan.

Ook als team werkt Marvelous fijn. Ze communiceren in “gewone mensentaal”.

George Mentjox, Directeur Corporate Communication Kiwa

Verdere digitalisering

Lars-Erik sluit af: “We werken nu onder andere aan één centrale catalogus voor alle landen. Ook zijn we Episerver Commerce aan het inrichten zodat we onder andere onze trainingen kunnen verkopen. We zijn constant bezig met verbeteren, ook in periodes dat het rustiger is, want er zit simpelweg veel winst en tijdsbesparing in de inzet van de standaard Episerver-oplossingen. Uiteindelijk blijven we toewerken naar één Kiwa en willen we ook de online conversie gaan verhogen. Marvelous is simpelweg onmisbaar in de verdere groei en digitalisering van onze organisatie.”

Contact

Bezoek

Parallelweg 30
5223 AL, Den Bosch

Route

Bel

Een beller is sneller.

+31 85 130 1589

Vraag?

Een mailtje is snel verstuurd.

mail@marvelous.nl