Humanitas is een bekende, landelijk opererende vrijwilligersorganisatie die op veel terreinen hulp biedt. Zo'n 19.000 vrijwilligers helpen elk jaar ruim zeventigduizend mensen die op eigen kracht iets aan hun situatie willen veranderen. De vereniging biedt meer dan 700 activiteiten, verdeeld over zes thema’s. Vanuit het Landelijk Bureau in Amsterdam wordt de website beheerd.

Team communicatie is opdrachtgever van Marvelous en Leyla Fortunati-Koubia, corporate communicatieadviseur bij Humanitas, vertelt over de samenwerking:

Leyla: “We bedienen niet alleen veel verschillende bezoekers, ook achter de schermen werken er veel verschillende webmasters aan de website. De kennis en kunde die Marvelous van Episerver heeft is hierbij heel fijn.”

Business écht begrijpen

Ze vervolgt: “Ons voormalige bureau, dat zich meer op een niche ging richten in digital reporting, heeft ons doorverwezen naar Marvelous De samenwerking met Marvelous is prettig vanwege het persoonlijke contact en het kleine team. Je staat niet urenlang in de wacht en er is voldoende flexibiliteit.”

Het persoonlijke contact van een bureau zoals Marvelous past goed bij onze vereniging

Leyla Fortunati-Koubia | Corporate Communicatieadviseur Humanitas

Belangrijkste technische koppeling

De belangrijkste technische koppeling - voor ons cruciaal -, is die tussen het CMS en het HRS: het registratiesysteem waar al onze activiteiten, thema’s en afdelingen in staan. Alle (nieuwe) activiteiten verschijnen daardoor automatisch op de website waardoor onze afdelingen minder handmatig werk hoeven te verrichten.

Meer dan tachtig websites

“Onder de landelijke hoofdwebsite hangen meer dan tachtig afdelingswebsites, die beheerd worden door lokale webmasters. In totaal werken we met zo’n honderdtachtig webmasters. Als we samen met Marvelous een wijziging doorvoeren, houden we dus altijd rekening met het feit dat Episerver zeer bruikbaar en toegankelijk moet blijven voor iedereen".

"Daarnaast zijn er ook professionals actief die onze websites vrijwillig beheren en bijvoorbeeld 1 à 2 uur in de week tijd kunnen vrijmaken. Het laatste wat je dan wilt, is dat het systeem niet naar behoren werkt.”

Vlekkeloos verlopen overname

“De overname van onze websites door Marvelous, begin januari 2020, is vlekkeloos verlopen. Daarnaast hebben we onlangs de landelijke homepage onder handen genomen en ook toen konden we rekenen op kritische en eerlijke feedback. Niets wordt klakkeloos overgenomen. In de statistieken zien we overigens al dat de nieuwe homepage goed bezocht wordt en dat bezoekers sneller vinden wat ze zoeken.”

Professionals die vrijwillig voor ons werken moeten kunnen rekenen op een systeem dat altijd goed werkt

Leyla Fortunati-Koubia, corporate communicatieadviseur bij Humanitas

Bereid mee te denken, ook in de toekomst!

“In de nabije toekomst gaan we in stapjes de homepages van alle afdelingen vernieuwen. Marvelous is altijd eerlijk over de tijd die in nieuwe projecten gaat zitten. We hebben een doorlopende SLA (servicecontract Red Carpet Service), maar we zijn niet commercieel en moeten dus kritisch blijven kijken naar onze potjes. Marvelous begrijpt onze business en is bereid mee te denken.”

Contact

Bezoek

Parallelweg 30
5223 AL, Den Bosch

Route

Bel

Een beller is sneller.

+31 85 130 1589

Vraag?

Een mailtje is snel verstuurd.

mail@marvelous.nl